torsdag den 5. november 2015

4 dage i Bangkok

Efter seks uger på savannen i Masai-land stod den på storby et par dage i Bangkok. Efter meget besvær med at komme dertil, var der tid til at være turist med stort T.

Luksus på Khao Sarn Road

I flyveren på vej til Bangkok mødte jeg to søde, irske piger: Louise og Eimear. Vi tog ind til Bangkok by sammen, hvor de tilbød at opgradere deres værelse, hvilket resulterede i at jeg boede på luksus hotel til ingen penge de første to nætter, med egen seng og badeværelse samt pool på taget med udsigt ud over byen. Vi boede på Khao Sarn Road, der er kendt som hovedgaden blandt unge, hvor der var fest og farver hver aften og ud til den lyse morgen.

Fra venstre: Louise, Eimear og jeg på toppen af vores hotel
Eimear og Louise på restaurant den sidste aften
Fra hotellet var der nem og direkte adgang ud til Bangkok by, hvor jeg virkelig har fået set alverdens templer og store buddha-figurer, alt sammen meget imponerende. Sammen med pigerne var jeg en tur i China-town, hvor der var food-festival. Her besøgte vi desuden verdens største, eller i hvert fald tungeste, Buddha, med en kampvægt på 5,5 tons.

Indgangen til China-town 

Templet, der gemte på den store buddha

5,5 ton guld buddha
Lørdag morgen tog pigerne videre mod Phuket og jeg var dermed på egne ben i Bangkok. Jeg tjekkede ind på mit første hostel nogensinde, som var super fint. Dagen gik med den helt store tur rundt til diverse seværdigheder på ladet af en tuk-tuk. Her så jeg bl.a. "Lucky-buddha", der kun er åbent ganske få dage om året, Bangkoks højeste buddha og meget mere.

Templet til Lucky-buudha

Utallige forskellige buddha-figurer på stribe


Buddha på omkring 40 meter
På mit hostel mødte jeg en mand fra Australien og han brugte den halve aften på at fortælle mig om alle de ting, som jeg bare må se. Desuden introducerede han mig for rugby og vi så den første kamp i 8.-dels finalen af verdensmesterskaberne.

Danskere på tur 

Søndag formiddag checkede en fynboer, Peter, ind på mit hostel og vi brugte det meste af dagen på at gå Bangkoks gader flade. Vi var bl.a. en tur oppe i Golden Mount, hvor vi havde udsigt ud over hele byen. Vi brugte aftenen i de hyggelige baggader og tog en laaaaaang sejltur på floden, hvilket var utrolig smukt og en helt anderledes måde at se byen på. Aftenen sluttede vi af med at se endnu en rugby-kamp kombineret med at høre live-musik. 







Bangkok by night

Mandag morgen klokken meget, meget tidligt var der afgang mod lufthavnen, hvor jeg fløj videre mod Singapore. Dagene i Bangkok var bestemt anderledes fra Kenya, men det var også sjovt at se noget by igen. Thailand er bestemt et land, som jeg skal tilbage til - ikke fordi jeg føler, at jeg mangler at se noget i Bangkok, men fordi jeg mangler at se resten af landet, både i form af det nordlige fastland og de mange øer. Den tid, den glæde.  
  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar