tirsdag den 22. september 2015

3 uger i Masai Mara

Præcis lige nu for 3 uger siden, tirsdag d. 1. september omkring kl. 17.00, ankom jeg til Kenya, til Masai Mara og til Karen Blixen camp. Jeg er nu halvvejs i mit ophold her og jeg forstår slet ikke, hvad der er blevet af de forgangne 21 dage...

Intet nyt er godt nyt

Det er i hvert fald det, som jeg konkluderede sammen med Muttie, da jeg i går aftes snakkede med hende for første gang i små tre uger. 

Men intet nyt er godt nyt! For her sker bare SÅ meget hele tiden, dagene flyver af sted og jeg føler kun lige, at jeg er rejst fra Danmark. Jeg har slet ikke nået sådan rigtig at savne dem derhjemme - ikke fordi jeg ikke mangler dem i min hverdag, men simpelthen fordi jeg har været "på" fra det øjeblik, jeg satte mine fødder på campen. 

Det er svært at få alt med uden at skulle skrive side op og side ned, så jeg vil prøve at gøre det kort men alligevel skrive lidt om alt. 

Mit projekt

Jeg er kommet godt i gang med mit projekt, hvor jeg beskæftiger mig med lokale Maasai kvinder, der kommer og laver traditionelt håndarbejde med små fine glasperler. Men der er lang vej i forhold til, hvor campen og jeg ønsker det skal være som projekt. 

Min opgave er at promovere og forbedre det, så det kommer I helt sikkert til at høre mere til det i de kommende tre uger.

De 31 damer jeg bruger min tid sammen med mandag-fredag

Bushen

Forrige søndag var jeg på min første safari - 3 timers gamedrive, der startede sidst på eftermiddagen og som først var ovre, da det var blevet mørkt. Det var en fantastisk smuk oplevelse med masser af dyr (og billeder), der fandt sted lige uden for campen mere eller mindre. 

Vi så både hyæner med nyfødte unger, store elefanter, løver i gang med at omringe deres bytte, små søde løveunger og meget, meget mere. Desuden var de i gang med at brænde savanne af i nærheden, hvilket gav et helt specielt udtryk ud over reservatet. 










Sidste søndag var jeg også på tur i bushen, men her var det til fods sammen med to af de andre, der arbejder på campen, hvoraf den ene er tidligere guide. Her kom vi helt tæt på flodheste og flodlejret til Mara River, nød et fantastisk flot udsigtspunkt, så forladte camps samt en naturlig kilde - også alt sammen lige uden for campen, mindre end 30 min til fods. 




Billeder og videoer

Forhåbentlig bliver der ikke nær så langt mellem dette indlæg og det næste, som der er mellem dette og det forrige, men jeg tør ikke love noget. 

Til gengæld er jeg rigtig god til at få lagt billeder over på min computer og på dropbox - både fordi jeg er bange for at miste dem, men også fordi jeg tager så mange, at jeg jævnligt bliver nødt til at tømme ud. Så tjek endelig min billeder og videoer ud og følg med på den måde, når I ikke høre fra mig her. Selvom dropbox er en skrabet udgave, da der ikke er så meget plads, burde der være så rigeligt at give sig i kast med. 

Linket får I her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar